English _ انگلیسی   |   صفحه اصلی   |   نقشه سایت   |   دوشنبه 07 فروردين 1396

برای ارتباط با شهردار و طرح نقطه نظرات اعم از پيشنهادات و شكايات اینجا کلیک نمایید.

اداره روابط عمومی شهرداری زنجان

 اداره روابط عمومی و امور بین الملل

معرفي سرپرست روابط عمومي :

محمد مرادي

مديريت:

      در زمان كنوني رضايت اجتماعي و خرسندي مخاطبان، ذينفعان و مشتريان از يك سازمان اجتماعي در گروه دسترسي سريع به اطلاعات، شفافيت ارتباطي و اطلاعاتي و ارائه خدمات سريع و مورد وثوق مي‌باشد. اين موارد از مهمترين آيتم‌هاي روابط عمومي در دنياي  آنلاين به حساب مي‌رود كه پرواضح است نيل به اين شاخصه‌ها الزاماتي نيز به همراه دارد.

      مديران سازمان‌ها بايستي بطور محتوم به اين نتيجه دست يابند كه دنياي آنلاين دنياي سازمان‌هاي شيشه‌اي و شفاف است كه طي آن مخاطب حق دارد از تمام تصميمات و عملكردهاي سازمان مطلع باشند. در دنياي آنلاين پارادايم حاكم بر سازمان‌ها تغيير يافته است و بينش اطلاع رساني حداكثري جايگزين بينش اطلاع رساني حداقلي گرديده است.

 

آدرس : زنجان - میدان آزادی - شهرداری زنجان

 شماره تماس :  33422015 - 024

شماره فکس : 33420616 - 024

آدرس الکترونیکی : info@zanjan.ir

 

سوابق :

1 - شرح‌ وظایف‌ روابط عمومی‌

      مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افكارعمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افكارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود. بی‌تردید، این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیت‌های‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد كه‌ می‌توان‌ آنها را تحت ‌عناوین‌ ارتباطات‌، امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها، انتشارات‌، سنجش‌ افكار، پژوهش‌ و برنامه‌ریزی ‌دسته‌بندی‌ كرد كه‌ در زیر به‌ تشریح ‌این ‌ وظایف‌ می‌پردازیم‌.


۱ـ ۱ ـ ارتباطات

-         سیاستگذاری ‌، برنامه‌ریزی‌ و كاربرد شیوه ‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعكاس‌ اهداف ‌، سیاستها ، فعالیت‌ها ، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان ‌، رسانه‌ها و جامعه‌

-         گردآوری ‌، جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم ‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای ‌سازمان‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مدیریت.

-         تلاش‌ برای‌ تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ كاركنان‌ ، مدیران‌ و همیت‌ سازمانی‌ و زمینه‌سازی ‌برای ‌ برقراری ‌ ارتباطات‌ بین ‌ آنان‌.

-         تکریم از ارباب رجوع و آموزش کارکنان در انجام فعالیت های ارتباطی با ارباب رجوع.

-         عضویت‌ و شركت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها ، خط مشی‌ها ، برنامه‌ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشستها و گردهمایی‌ها و جلسه‌ها.

-         تدوین" تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی ‌"در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسئولان‌ سازمان‌ با شخصیتهای حقیقی‌ و حقوقی ‌، كاركنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ و تلطیف‌ روابط و تنظیم‌ افكار عمومی‌.

-         تدارك‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراكز و مسئولان ‌سازمان‌.

-         برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملكرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افكار عمومی‌.

-         تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات ‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ و نیازهای‌ افكار عمومی‌.

-         تهیه‌ و تنظیم ‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.

-         ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات ‌، رادیو ، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای ‌اطلاع‌رسانی به‌ مردم‌.

۱ ـ ۲ ـ امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها

-          مشاركت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.

-         پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.

-         تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی- تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.

-         مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه ‌، دایمی‌ و ...) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.
- طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).

-         تهیه ‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.

-         راه‌اندازی‌ اتاق‌ انتظارات‌ سازمان‌.

-         تولید و سفارش‌ ساخت‌ آگهی‌های‌ تلویزیونی‌ و فیلم ‌های‌ مورد نیاز برای‌ تبلیغ‌ عملكرد و مستندسازی‌سازمان‌.

۱ ـ ۳ ـ انتشارات

-          تدوین‌ كتب ‌، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.

-         گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ ، اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها ، فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها ، باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.

-         تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملكرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افكار عمومی‌.

-         انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ ‌.


۱ ـ ۴ ـ سنجش‌ افكار

-         تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی ‌ ادواری‌ (ماهانه‌/ فصلی‌/ سالانه‌) از افكار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای ‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.

-         نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاه ها از یكسو و مدیران‌ و كاركنان‌ ازسوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.

-         سنجش‌ افكار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه ‌كارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.

-         طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ كاركنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ كاركنان‌ به‌ مشاركت‌ هرچه ‌مؤثرتر در بهبود جریان ‌ امور سازمان‌.

۱ ـ ۵ ـ پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌

-         تهیه‌ گزارشهای‌ عملكرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.

-         نوآوری ‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.

-         نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ در برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آتی‌.

-         طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء كلیه‌ اموری‌ كه‌ به‌ رشد كمی‌ و كیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان ، مردم‌ ، دستگاهها ، مدیران‌ و كاركنان‌ با یكدیگر بیانجامد.

۱-۶-  تبلیغات

-         طراحی و چاب انواع تبلیغات محیطی اعم از: بنر, پلاکارد, پوستر,استند,بروشورو تراکت

-         طراحی پانل های نمایشگاهی

-         طراحی و چاب پاپ آپ و کانترهای نمایشگاهی

۱-۷-  سمعی و بصری

-         تصویربرداری از کلیه مراسم ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها

-         عکاسی از مراسم ها , جشن ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها

-         تدوین و تهیه کلیپ , تیزر و...

-         ارشیو عکس و تصاویر

-         تهیه گزارش تصویری

-         ارائه گزارشات مصور به مناسبت های مختلف

-         ضبط برنامه های خبری و مصاحبه های رادیو و تلویزیونی

اهم فعاليت‌هاي اداره روابط عمومي در ايام عيد نوروز 93

1-   تصويربرداري از اقدامات شهرداري شامل پخش آسفالت، خطكشي خيابان‌ها، هفت سين‌هاي سطح شهر، كمپ موقت مسافران نوروزي، ديدار با خانواده شهدا به صورت شبانه روزي

2-   تهيه، تنظيم و ارسال اخبار عملكرد مجموعه شهرداري بر روي سايت شهرداري و ساير رسانه‌ها

3-   اطلاع رساني روزانه عملكرد از طريق صدا و سيماي مركز زنجان شامل:

3/1/93  در راديو  ساعت 10:30

4/1/93  تلويزيون  ساعت 20 و 22

6/1/93  در راديو ساعت 10:30

10/1/93 تلويزيون ساعت 10:30 و 20

4-    حضور مستمر پرسنل سامانه مديريت شهري (137) در روزهاي تعطيل و پاسخگويي به شهروندان

5-   نصب بنرهاي تبريك عيد، راهنماي مسافران، شعار سال و غيره

6-   ارسال كارت تبريك شهردار محترم به مسئولان استاني و كشوري